• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69614
+
-

نمایشگاه محلی در ورودی شهرهای سمنان  ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در ورودی و خروجی شهرهای استان نمایشگاه و فروشگاه محلی برای جذب گردشگر و کاهش تصادفات جاده‌ای ایجاد می‌شود.

«حشمت الله عسگری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در ستاد تنظیم بازار و کارگروه اشتغال، به فرمانداری و شهرداری‌های استان سمنان تأکید شد تا در ورودی و خروجی شهرها نمایشگاه برای عرضه محصولات محلی منطقه خود ایجاد کنند.
به گفته وی، ایجاد نمایشگاه در ورودی و خروجی شهرها، علاوه بر ایجاد توقفگاه برای رانندگان به منظور کاهش تصادفات زمینه‌ساز اشتغال و رونق اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: 8 فرماندار شهرستان‌های استان جانمایی خود را اعلام کردند و برخی طرح‌ها در مرحله بازنگری و تجدید نظر قرار دارد.
وی با اشاره به عبور مسافران میلیونی از محورهای مواصلاتی استان سمنان گفت: استان نتوانسته از این ظرفیت گردشگران در زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استفاده کند و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه در ورودی شهر نقش مهمی در تحقق این راهبرد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان این‌که از شرق تا غرب استان سمنان جاذبه گردشگری در نزدیکی جاده وجود دارد افزود: این ظرفیت در نزدیکی جاده کویری و ترانزیتی استان ظرفیتی برای کاهش تصادف‌ها و رونق اقتصادی است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر، کویر و جذابیت‌های آن ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری و جذب گردشگر است که کمتر از آن استفاده شده و در این زمینه استان باید تقویت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: مناطق روستایی مانند آبخوری، دلازیان و تپه‌های میرک از جمله ظرفیت‌های خوب استان برای رونق گردشگری هستند و باید از این ظرفیت‌ها بیش از پیش برای جذب گردشگر و رونق استان استفاده شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید